no cashe
1-4 dagars leverans
Leverans från 79 kr
Logo
Nordic
bollshop
cashe
Meny
Sök...
Sök
Hem / Villkor och anvisningar

Villkor och anvisningar

1. Allmän information


Nordic Shops ApS

CVR-nummer: 43389556

Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Danmark

Etableringsår: 2016


2. Betalningsmetoder

1) Vi tar inte ut några kortavgifter.

2) Beloppet debiteras ditt kort först när varan skickas.

3) Myndigheter kan betala via EAN-betalning


3. Leveransalternativ


Du kan välja vilket fraktbolag du vill att ditt paket ska skickas med. Vi skickar med GLS och PostNord.

Vi packar beställningar varje vardag och strävar efter att alla paket ska skickas inom max 2 arbetsdagar.

Större försändelser skickas oftast till din adress med Fragtmand. Det spelar alltså ingen roll vilken fraktmetod du väljer.

90% av alla paket kommer fram nästa arbetsdag från den dag din beställning packas.

Observera att du har 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket om du har valt en paketshop. Det är därför viktigt att du hämtar ut det i tid, annars kommer paketet att returneras till oss. Om du vill att vi skickar paketet på nytt kostar det 75 DKK. Om du vill häva köpet efter detta drar vi av 45 DKK, vilket är vår returfraktkostnad för ej uthämtade paket.


4. Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)


Du har 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag då du;

a) har tagit emot din vara

b) tar den sista varan i fysisk besittning vid avtal om flera olika varor som beställs i en order och levereras var för sig

c) tar det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning när det gäller ett avtal om leverans av en produkt som består av flera partier eller delar

Du måste inom 30 dagar från mottagandet meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du meddelar oss via vårt returcenter.


Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt tydligt meddela oss.


Ånger av del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en och samma order.


Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.


5 Returer


Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du får själv stå för de direkta kostnader som är förknippade med att returnera varan.


Vid retur av varor är du ansvarig för att varorna är säkert förpackade och du bär risken för varorna från och med leveranstillfället.


Om du vill returnera en vara kan du beställa en returetikett på vårt Returcenter.


Du kan byta en vara i upp till 30 dagar efter inköpsdatumet. Varan får provas, men måste också vara förpackad på samma sätt som när du fick den och får inte vara i försämrat skick.


Du måste betala för fraktkostnaderna för att returnera ditt köp. Du kan dock köpa en returetikett från oss för 45 DKK. Du kan köpa en returetikett här.


Varans skick när du returnerar den

Du är ansvarig för eventuell försämring av varans värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik.


Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den är begagnad, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast delvis eller hela köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.


Varan får inte ha visat några tecken på användning om du vill vara säker på att få full återbetalning. Det innebär att varan måste returneras i sin originalförpackning och att kläder måste returneras med taggar.


För att få full återbetalning måste du göra samma sak som du skulle göra i en fysisk butik. Du kan prova varan, men inte använda den.

Om vi avvisar din retur kommer vi att ta ut en avgift på 50 DKK för hantering och frakt tillbaka till dig.


Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för, dras detta av från köpesumman.


Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit meddelandet om ditt beslut att frånträda detta avtal.


Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.


Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit de returnerade varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat dem innan dess.


Vad behöver jag skicka tillbaka?

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.


6. Om det är något fel på produkten (reklamationsrätt)


Den danska köplagens felregler gäller vid köp av varor.


När du handlar hos oss har du 24 månaders ångerrätt. Det innebär att du i allmänhet kan få varan reparerad, utbytt, återbetalning eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen.


Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är befogad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadegörande beteende.


Du ska skicka ett e-postmeddelande med en noggrann beskrivning av problemet, ditt ordernummer och bilder på felet. Vi kommer sedan att avgöra om vi behöver få varan skickad till oss så att vi kan kontrollera den.


Hur snart måste jag reklamera?


Du måste reklamera inom "skälig tid" efter det att du upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckte felet är reklamationen alltid skälig.


Vi kommer att återbetala rimliga fraktkostnader


Om reklamationen är befogad återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.


Varan skickas till:

Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Danmark.


När du returnerar varan, vänligen ange vad problemet är så detaljerat som möjligt.


Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller liknande.


Kom ihåg att varan alltid måste returneras i korrekt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på avsändandet så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.


7. Rätt att reklamera


Om du som konsument vill klaga på ditt köp ber vi dig att kontakta oss. Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:


The House of Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg, Danmark

https://naevneneshus.dk/


För att du ska kunna reklamera måste den vara eller tjänst som du vill reklamera ha kostat minst 1 110 DKK och högst 100 000 DKK. För reklamationer av kläder och skor gäller dock att priset ska ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.


Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till Europeiska kommissionens onlineportal för klagomål här - http://ec.europa.eu/odr


Villkoren uppdaterades senast den 10-02-2023.


8. Policy för personuppgifter


Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.


Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera produkten till dig.


Personuppgifterna registreras hos Nordic Shops ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.


Vi samarbetar även med ett antal andra företag som lagrar och behandlar uppgifter. Dessa företag behandlar endast uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för sina egna syften.


Vi samarbetar endast med personuppgiftsbiträden inom EU eller i länder som kan erbjuda ett adekvat skydd för dina uppgifter.


Den personuppgiftsansvarige är Nordic Shops ApS.


Du har rätt att få veta vilken information vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Till exempel om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte som vi behövde dem för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss.


9. Standardformulär för avbeställning


(Denna blankett fylls endast i och returneras om ångerrätten utnyttjas)


Till:


Nordic Shops ApS

Grimstrupvej 153B

4700 Næstved, Danmark


Jag meddelar härmed att jag vill utnyttja min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:


__________________________________________________________________________________


Beställd den: _______________________________ Mottagen den: _______________________________


Konsumentens namn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________


Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________


(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)

Vi använder cookies
Ett exempel är att vi använder cookies för att komma ihåg vilka produkter du lägger i din kundvagn, vilket förbättrar din köpupplevelse och ger dig möjlighet att lägga till fler produkter i kundvagnen. Läs mer
Tillåt
Neka
Have you choosen the right country?
If not, choose your country below